Навіть якщо ви не знайомі з ім’ям Еліота Ервіта, його фотографії напевно зустрічалися вам в інтернеті. Крім гумористичного підходу до світу Еліота Ервіта відрізняє просте і не філософське ставлення до фотографічного мистецтва, тому в його порадах максимум практичної користі.

1. Ретельні плани заважають творчості.

Ервіт: У мене немає конкретних цілей, я просто реагую на події. Я не можу передбачити, фотографую я сьогодні собак чи ні: у мене ж є багато фотографій і людей, і навіть кішок. Але собаки симпатичніші.

1

У Ервіта дивовижний спосіб відбору фотографій і створення книг. Він просто виходить на прогулянку і знімає все, що йому здається цікавим, а потім, переглядаючи архіви робіт, створює книги або формує проекти, грунтуючись на тому, що вже зняв.

 2. Як можна більше гуляйте!

Кращий метод Street-фотографії – стати волоцюгою, гуляти без певної мети і пункту призначення.

Ервіт: Я просто гуляю. Я виріс в Мілані, Італії, і маю до цієї країни особливо теплі почуття. Я повертаюся туди, щонайменше, два або три рази на рік. У моїй фотокнизі про Рим просто випадкові фотографії міста. Про Римі видано багато книг, але в цій відображений мій особистий підхід. Звичайно, в ній будуть і пам’ятники, і Колізей, але перш за все в ній будуть відображені люди і життя.

2

Street-фотографу потрібно перш за все побоюватися того, що він стане туристом. Найгірше в долі туриста – занадто передбачуваний маршрут. Звичайно, у вас буде можливість побачити відомі пам’ятники і види, але цікаві фотографії навряд чи вийдуть. Спробуйте слідувати своїй цікавості. Гуляйте по незнайомих вулицях, і вам напевно зустрінуться відмінні сюжети.

3. Фотографуй не лише людей!

Фотографи часто забувають, що крім людей є й інші цікаві сюжети. На кращих жанрових фотографіях, звичайно, зображені люди, але люди не є обов’язковою умовою.

3

У Ервіта є кілька відомих фотографій, на яких зображені не люди, а «людська сутність».

Ервіт: Людська сутність, не важливо, що це, люди самі по собі або те, що вони роблять.

Що має на увазі Ервіт під «людською сутністю»? Швидше за все, він говорить про фотографії, які розповідають про людство, будь це фотографії людей або сюжети, з ними пов’язані. Гуляючи містом, звертайте увагу не тільки на людей. Зосередьтеся і на сюжетах, які можуть так чи інакше характеризувати суспільство. Це можуть бути рекламні щити, предмети, які ви знайдете під ногами, міські пейзажі і інші візуальні повідомлення.

4. Будьте простіше.

4

Ервітт: Ну, на відміну від моїх колег, я несерйозний  фотограф. Більш того, я спеціально намагаюся бути несерйозним.

Щоб стати хорошим фотографом, необов’язково моделювати Брюса Гілдой, Вільяма Кляйна або Гаррі Віногранда. Просто слухайте своє серце і шукайте власний підхід. Якщо вам подобаються забавні фотографії – чому б і ні? Якщо вам подобаються фотографії предметів, а не людей – чому б і ні? Якщо вам подобаються міські пейзажі – чому б і ні? Не сприймайте фотографію занадто серйозно. Пам’ятайте, найважливіше одержувати від неї задоволення.

5. Для різних сюжетів використовуйте різні камери.

Одна з найбільших суперечок – це плівка vs «цифра». Прихильники обох методів часто сперечаються про їх переваги.

1852_original

Ервіт: Я використовую цифрові камери, але тільки для роботи, а не для особистих проектів. Цифрові камери набагато практичніші і зручніші ніж плівка, якщо потрібно зняти робочий проект.

Тому, мова не про вибір між плівкою і «цифрою», мова про використання обох методів для різних видів творчості.

6. Слава не рідко приходить випадково

У Ервіта є кілька широко відомих фотографій – про дискримінацію афроамериканців (фотографія з умивальником для «чорних» і «білих»), про відомих акторів і актрис (Мерелін Монро), а також про собак.

Elliott-Erwitt-s-intimate-010

Ервіт: Не думаю, що можна встати вранці з ліжка з метою зняти шедевр. Це не спрацює. В отриманні знакової фотографії та її визнання великою аудиторією є величезна частка везіння. Я думаю, що фотографію повинні побачити тисячі людей, перш ніж вона стане шедевром. Це частина визнання. 

… Успіх завжди важливий і, звичайно, залежить від вашої конкретної роботи. Якщо ви – військовий фотограф, то успіх щоб вижити. Якщо ви – студійний фотограф, то це вже інша вдача. Це питання дуже суб’єктивне.

Успіх – це те, що людина не може контролювати. Не женіться за славою в соціальних мережах. Краще шукайте натхнення. Зустрічайтеся з іншими street-фотографами і діліться з ними своєю творчістю.

7. Зміст важливіше форми.

Гарна фотографія – це поєднання гарного сюжету і правильної форми.

7

Ервіт: Моє побажання до майбутнього фотографії полягає в тому, що вона як і раніше повинна мати відношення до стану людини і породжувати емоції і усвідомленість у глядача. У тому, щоб фотографія зберегла панування змісту над формою. Сподіваюся, що в майбутньому буде чимало хороших робіт, щоб врівноважити все візуальне сміття, з яким нам доводиться мати справу.

ERE1991012W00001/21A

У фотографії головною проблемою завжди був баланс між змістом і формою в одній конкретній фотографії. На вулицях часто зустрічаються цікаві персонажі, і ми їх знімаємо, але композиція залишає бажати кращого. З іншого боку, композиція іноді виходить ідеальною, але сама фотографія нудна і бездушна.

8. Вибираючи фотографії, розкладіть їх на підлозі.

8

Коли вам потрібно буде вибрати фотографії для книги або виставки, роздрукуйте їх в форматі 4х6 і розкладіть на підлозі. Переставте роботи в тому порядку, в якому ви хотіли б бачити їх в книзі, і подивіться, які фотографії поєднуються одна з одною, коли вони розташовані поряд.

9. Ваша найкраща фотографія ще не знята

Одне з  найпоширеніших питань в інтерв’ю з відомими фотографами – це питання про їхню улюблену фотографію. У більшості фотографів є така фотографія у власному архіві.

9

Однак Ервіт стверджує, що у нього немає улюбленої фотографії власного авторства – він більше зацікавлений в тому, що ще не знято.

Ервіт: У мене є фотографії, які мені подобаються, але улюблених фотографій я поки що не зняв. …Я б сказав, що фотографії – це як діти, а улюблених і нелюбимих дітей не буває.

Не зациклюйтеся на власних досягненнях, це може перешкодити вам зняти ще кращий сюжет. Зосередьтеся на тому, що ще не знято, а не на тому, що вже є в кадрі.

10. Тренуйте свою спостережливість

Одна з визначних особливостей творчості Ервіта – його тонкі спостережливість і цікавість. Ервіт радить фотографам бути завжди чутливим до власного середовища і постійно дивитися на всі боки.

Еліот: Помічати можливі кадри – з камерою або без неї – важлива якість будь-якого фотографа. Я ніколи не втомлюся від спостережень, хоча, можливо, я стану байдужим до загальновідомих сюжетів.

Хоча у Ервіта немає улюбленої фотографії, у нього є улюблений  фотограф – Анрі Картьє-Брессон. Ервіт назвав роботу Брессона, та описав емоції, які викликала у нього ця фотографія:

11

Ервіт: Це фотографія, завдяки якій я став фотографом. Її складно описати. Брессон зняв цей кадр в 1932 році на залізничній станціі. Ця фотографія дуже емоційна. Крім того, для того, щоб вона вийшла, потрібна була лише спостережливість. Я подумав, що непогано було б отримувати гроші за такі фотографії. Наставництво Капи полягало в тому, що йому сподобалися мої фотографії, і він вирішив, що я міг би принести користь молодому агентству «Магнум».

Одна з найзавантаженняприємніших речей в жанровій і художній фотографії полягає в тому, що для неї не потрібні дорогі камери і об’єктиви. Швидше, потрібні спостережливість і цікавість для споглядання того, що відбувається. Тому так важливо розвивати власне бачення світу. Для цього краще завжди носити з собою камеру – ніколи не вгадаєш, в який момент під руку попадеться хороший сюжет.

 

 

11. Знаходьте час на фотографію

У спілкуванні з іншими фотографами я часто чую скарги, що у них мало часу на фотографію. Складно знайти час вийти на вулицю або кудись піти, коли у тебе є сім’я, кохана людина або повноцінний робочий день (наприклад, в студії).

Навіть Ервіт зізнається, що найважливіша життєва стратегія – це управління часом. Він згоден з тим, що життя – це рух, але все-таки про найважливіше – про практику – забувати не варто.

Ерві10т: Для мене важливо управляти часом, оскільки навколо відбувається багато подій . У світі багато всього, що може відвернути увагу від занять, які мені подобаються. А мені подобається фотографувати. Тайм-менеджмент стає складним завданням по мірі ускладнення фотографічного життя.

Є цікава притча про майстра дзен, який дав своєму учню порожній глечик і попросив його наповнити великим камінням, камінням середнього розміру, галькою і піском. У спробах наповнити глечик учень зрозумів, що спочатку потрібно скласти в нього великі камені, а закінчити все піском.

Великі камені – це метафора на пріоритетні сторони життя: сім’ю, любов, улюблені заняття. Пісок – це поштові повідомлення, соціальні мережі і дрібні робочі справи.

Тому, нехай фотографія стане вашим пріоритетом. Якщо вона таким не є, у вас ніколи не буде часу на зйомку.

 

12. Нехай ваш стиль сам вас знайде

Питання, яке часто ставлять один одному фотографи – як сформувати власне бачення чи стиль? Замість філософії на тему власного стилю Ервіт використовує прямий і простий підхід: він просто фотографує і залишає своїм глядачам можливість подумати над тим, який у нього стиль.

12480186_1198581616_Elliott_Erwitt_Greece_1265_67

Ервіт: Я не думаю про власний фотографічний стиль. Я просто люблю фотографувати. Серед майстрів мені найбільше подобаються художники, але я не малюю.14

Фотографу важливо мати якийсь певний естетичний стиль (одне обладнання, схожа обробка, ч/б або колір), також важливі конкретні теми і предмети, які він фотографує. Однак, чим більше полюєш за власним стилем, тим сильніше він від тебе ховається. Природний спосіб знайти свій стиль – просто йти і знімати хороші фотографії, цінні за формою і змістом, і тоді стиль сам вас знайде.

13. Друкуйте книги

Більшість фотографів – просто «онлайн-фотографи». Ми знімаємо, викладаємо фотографії в соціальні мережі або блоги, і все на цьому закінчується. У підсумку, ми не ставимо мети знімати проект або серію, а звертаємо увагу тільки на окремі кадри.

Хоча Ервіт – автор одиночних кадрів, а не серій, він вважає створення книг важливою частиною своєї творчості.

14. Легковажність – ворог фотографа

Що дійсно засмучує Ервіта – цеtnd легковажність при виборі композиції, кадрування і сюжету. У цифровій фотографії добре те, що можна зняти технічно якісний кадр без особливих зусиль. Однак наявність технічно вірного кадру не означає, що цей кадр сам по собі хороший. Ервіт радить фотографам серйозно працювати над баченням життя за допомогою фотографії:

Ервіт: Кожен може бути фотографом, і так тепер буде завжди. Це дуже привабливо. Але, по тій же аналогії, кожен, у кого є олівець, не обов’язково буде хорошим письменником. Це не означає, що для занять фотографією потрібні великі знання. Тобто, фотографія – це не операція головного мозку. Це набагато простіше. І зараз це ще простіше, ніж раніше, хоча і раніше це не було так вже й складно. Раніше теж було просто. Але справа не в простоті, а в тому, що ти робиш і як ти це робиш, як ти будуєш своє життя і своє бачення.

 

 

 

За 70 років роботи Еліот Ервіт зняв багато чудових фотографій і продовжує радувати нас новими роботами. Для нього жити – значить фотографувати. Ервіт не ставив мети стати відомим фотографом. Йому просто подобалося фотографувати, і він дозволив цьому захопленню стати невід’ємною частиною його життя. Він цікавий від природи, у нього гарне почуття гумору, і він просто використовував камеру, щоб відобразити те, що його оточує.

06f29798e5edccacbef659e717f82f1a

pimgpsh_fullsize_distr

Слідкуйте за нами

Please enter an Access Token on the Instagram Feed plugin Settings page.