Геометричні елементи і як їх можна використовувати в композиції - Chik!

Геометричні елементи і як їх можна використовувати в композиції
Для чого вони? Геометричні елементи рідко бувають хороші в якості об’єктів зйомки, головних чи другорядних. Замість цього вони відіграють допоміжну роль, допомагаючи зібрати картину разом. У них є як мінімум три спільних і дуже важливих застосувань:

1. Направляюча лінія
Направляюча лінія говорить сама за себе – вона направляє око від однієї частини кадру до іншої: від переднього плану до фону, від другорядного об’єкта до головного (дуже рідко навпаки). Направляюча лінія додає рух в статичну картину і зв’язує разом різні елементи в ній. Діагоналі, арки та інші незамкнуті криві створюють хороші направляючі лінії.

2. Розділяюча лінія
Розділяючі лінії ділять простір на дискретні області, які працюють разом для створення композиції. Не всі картини базуються на областях, іноді області можуть створити сильну композицію, навіть якщо відсутні явні точки інтересу. Трикутники особливо корисні як розділяючі лінії простору, але інші елементи (діагоналі, незамкнуті криві) також можуть виконувати цю роль.

3. Фреймінг
Фреймінг служить для того, щоб сфокусувати увагу на головному об’єкті. Сильні, геометричні форми можуть бути хорошими обрамляючими елементами: трикутники або арки працюють особливо добре. Зазвичай елементи повинні бути в більш низькому ключі і більш приглушеними, ніж головний об’єкт: вони повинні не відволікати, а направляти на б’єкт.

Що це означає?

Геометричні елементи – це прості, впізнавані форми, такі як квадрати, трикутники, прямі і криві. Композиційно деякі геометричні форми мають більше можливостей, ніж інші: квадрати і круги, наприклад, більш статичні і таким чином менш цікаві, ніж трикутники і незамкнуті криві. Деякі геометричні фігури мають особливо сильний композиційний потенціал:

• Діагоналі

• Трикутники

• Арки

• S-криві
Розберемо ці фігури і їх особливості.

Діагональ
Кадр з діагональним елементом в більшості випадків більш динамічний і сильніший, ніж кадр без нього. Якщо вертикалі і горизонталі зазвичай ділять простір на області, то діагоналі його з’єднують. Насправді одне з найпоширеніших і ефективних застосувань діагоналей – це напрямна лінія – те, що з’єднує головний об’єкт з другорядним, змушуючи око рухатися всередину кадру. У цій ролі діагоналі можуть бути вагомим компонентом перспективи та глибини, надаючи картині тривимірність.
Ось кадр, скомпонований навколо діагоналей, використаних як направляючі лінії і для тривимірного ефекту:

Лінії залізної огорожі, трамвайної колії та кабелів ведуть око від статуї до наближаючого трамваю. Відчуття глибини підкреслюється малою глибиною різкості.

Ось кадр, скомпонований навколо діагоналі, використаної як направляюча лінія і розділяюча лінія, але не як спеціальний індикатор перспективи:

Проста діагональ – одна з найбільш універсальних та корисних геометричних сутностей в композиції. Шукайте її, і використовуйте найкращим чином. Однак, так як діагональ це лінія, важливо помістити що-небудь на неї, щоб не дати оку покинути кадр. Хороший спосіб це влаштувати – використовувати її як направляючу лінію, наприклад, від головного об’єкту до другорядного чи від переднього плану до фону.

Трикутник
Трикутник – замкнута крива, яка включає хоча б одну діагональ. Будучи закритою, вона не виведе око з кадру. Однак трикутник, в особливості рівнобедрений, більш статичний, ніж діагональ. Сам по собі, особливо в центрі кадру, він може призвести до статичної і нецікавої композиції.
Іноді трикутні області можуть скластися в незвичайні картини, наприклад, як ця:

Однак, трикутники рідко зустрічаються самі по собі. Замість того, щоб шукати їх, можна використовувати трикутники більш абстрактно: розташувати у вигляді трикутника головний і другорядний об’єкти в кадрі, або використовувати три допоміжні точки, щоб укласти головний об’єкт в “рамку”.

Мені було дуже важко вирішити, що залишити в цій картині, а що викинути, поки я не знайшов цю композицію:

Дуга
Дуга може бути чудовим композиційним елементом. Незамкнута, вона може служити як направляюча лінія, ведучи око до головного об’єкту (фото Shosta Sulonen)

..розділяючі лінії…

…фреймінг…

Дуга, в особливості несиметрична, може створити динаміку і цікаву композицію.

Якщо ви бачите дугу, уважно вивчіть сцену і знайдіть елементи, що врівноважують зазвичай несиметричну композицію, створювану дугою, і спробуйте знайти спосіб найкращого використання дуги – не просто включайте її, а сконцентруйтеся на ній і її призначенні в композиції – це напрямляюча лінія, з’єднуюча лінія, розділяюча лінія чи фреймінг?

S-крива
S-крива це крива у вигляді букви S. Це золото композиції. Якщо помітите таку, знайте – там десь обов’язково ховається гарна картина. S-крива, мабуть, єдина геометрична форма, яка може самостійно виступати як головний об’єкт, але її також можна використовувати як направляючу лінію.

Ось деякі прекрасні знімки з S-кривою, зроблені Melanie Kipp

Так що, якщо ви бачите S-криву, знімайте як божевільні.

Автор: Petteri Sulonen
Джерело: http://photo-element.ru/articles.php#hist

pimgpsh_fullsize_distr

Слідкуйте за нами